FMS - Functional movement screen

S FMS testi z zelo natančno in objektivno klasifikacijo ugotovimo in poskušamo popraviti verjetnost za poškodbo. Test lahko opravimo z začetnikom ali profesionalnim športnikom.

Cilj vadbe in treninga je:

  • preventiva poškodb in čim manjši riziko le teh;
  • učinkovitost in čim manjša poraba časa;
  • delovna uspešnost, čim boljši nastop.

Osnovno gibanje, kot so hoja, tek, itd. nevromišična aktivacija napačna asimetrija, prevelika razmerja moči med agonisti in antagonisti, delujejo na mišične ovojnice, trigger point točke.

Kako lahko nekateri športniki nenadno izboljšajo njihovo formulo do svetovnega merila?

Koraki, ki garantirano izboljšujejo moč, vzdržljivost in hitrost:

  1. korak – opustite vaje, ki jim je garantirano potekel rok trajanja;
  2. korak – bodi specifičen! Selektivne drenažne tehnike naredijo boljši rezultat;
  3. korak – hard trening, ne zanašaj se na dolg, težak in počasen trening, da bi prišel na vrh;
  4. korak – izboljšanje moči in jakosti z vajami, ki spodbujajo nevromišično aktivacijo;
  5. korak – ko vadimo, se moramo pri tem zabavati in narediti večjo število vaj, ki vedno znova razbijajo rutino in monotonijo treninga

Stvar, ki jo mnogi trenerji pri športnih treningih pozabljajo, je to kar pri športu najbolj trpi in dela je “core stability – stabilizacija trupa”. Kajti tu je lociran športnikov center gravitacije in sicer okrog trupa in medenice.

Močan “core” pomeni:

  • boljša postura telesa;
  • več kontrole nad gibanjem;
  • izboljšan in močnejši športnikov nastop;
  • preventiva proti poškodbam;
  • večja moč in aktivacija hrbta;
  • bolj stabilen center gravitacije;
  • dobri temelji športnega nastopanja

Kaj pomeni “core stability”?

To pomeni, da mišice medenice, spodnjega dela hrbta, kolkov in trebušne stene delajo v harmoniji. Nudijo oporo hrbtenici in pomagajo prenesti energijo in moč v vsaki akciji v športu.

Šibke mišice pomenijo bolečine v spodnjem delu hrbta in s tem veliko možnosti poškodb.

“Močan si toliko, kolikor je močan tvoj najšibkejši člen v kinetični verigi.”

Funkcionalni treningi zajemajo segmente:

  • ogrevanje s korekcijskimi vajami in vadbo ravnotežja;
  • gibanje v različnih smereh tempu gibanja;
  • nevromuskularna aktivacija;
  • hitrost in agilnost – drili;
  • jakost, moč in stabilizacija trupa;
  • ohlajanje, raztezne vaje in sproščanje

AKCIJA FIT BOOT KAMP 1 samo še do 30. 11. 2022!!

X